روزانه ۶۵۰ تن زباله در کرمانشاه تولید می‌شود

دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت 12:44
روزانه ۶۵۰ تن زباله در کرمانشاه تولید می‌شود
قطع کامل و صد درصدی دفن زباله در استان کرمانشاه و در مقابل توجه بیشتر به امر بازیافت است.

 

مدیرعامل شرکت بازیافت زباله استان کرمانشاه گفت: روزانه ۶۵۰ تن زباله در کرمانشاه تولید می‌شود و شهرداری باید سازوکاری برای اخذ هزینه تولید زباله‌های جامد از شهروندان تدوین کند.
هایده شیرزادی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هدف ما به عنوان متولی حوزه بازیافت زباله قطع کامل و صد درصدی دفن زباله در استان کرمانشاه و در مقابل توجه بیشتر به امر بازیافت است.
وی پروژه بازیافت زباله استان کرمانشاه را از برنامه‌های مهم دولت عنوان کرد و گفت: استان ما در امر بازیافت سرآمد تمام کشور است که متاسفانه با عدم حمایت مالی دچار مشکل و در آستانه رکود قرار داریم. مدیرعامل شرکت بازیافت زباله استان کرمانشاه بیان کرد: قطع کامل دفن زباله و محور قرار دادن بحث بازیافت امکان ایجاد نیروگاهی برای تولید سوخت در آینده را فراهم می‌کند.
شیرزادی افزود: متاسفانه پروژه بازیافت نخاله در استان تعطیل شده اما پروژه بازیافت زباله فعال و روزانه بین ۶۳۰ تا ۶۵۰ تن زباله در کرمانشاه تولید می‌شود.
وی بیان کرد: شهرداری اکنون با مشکلات مالی فراوانی روبروست وآنچه باید مورد توجه قرار گیرد پرداخت هزینه تولید زباله از سوی تولید کننده است.
شیرزادی اظهار کرد: همانگونه که هزینه زباله مایع از طریق قبوض آب از مردم دریافت می‌شود باید سازوکاری برای دریافت هزینه تولید زباله جامد از مردم نیز اتخاذ شود.
وی تاکید کرد: فعالیت ما اقتصادی است و با توجه به اینکه هزینه هر کیلو زباله ۴۰ تومان است برای هر شهروند پروسه بازیافت ۱۰ هزار تومان لحاظ می شود.
شیرزاد در پایان گفت: شهرداری باید برنامه‌ای تدوین کند تا هزینه زباله از تولیدکنندگان دریافت شود و تا این گونه پروژه‌های ما بر زمین نماند اما شهرداری تاکنون اقدامی در این رابطه انجام نداده است.