آموزش طرح تفکیک زباله از مبدا در سرای محلات کلانشهر رشت

دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت 12:49
آموزش طرح تفکیک زباله از مبدا در سرای محلات کلانشهر رشت
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کلانشهر رشت از آموزش طرح تفکیک زباله از مبدا در سرای محلات خبر داد.


به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کلانشهر رشت به خبرگزاری ایرنا، مرتضی عاطفی افزود: توجه خاص به امر تفکیک از مبدا، کاهش تولید زباله در اولویت برنامه های آموزشی این سازمان قرار دارد.
وی اظهار کرد: با راه اندازی سرای محلات در مناطق پنجگانه شهرداری رشت، نقش سازمان های شهرداری در روند ارتقاء خدمات دهی، اطلاع رسانی و همچنین سطح ارتباط با شهروندان پر رنگ تر می شود.
وی خاطر نشان کرد: دو دوره آموزش تفکیک از مبدا و ساخت وسایل کاربردی از مواد دور ریختنی برای زنان خانه دار و کودکان از برنامه های سازمان مدیریت پسماند شهرداری کلانشهر رشت در سرای محلات است.
عاطفی با بیان این که دوره ها یاد شده، با مشارکت گروه های اجتماعی و سمن ها برای خانواده ها ارایه می شود، تصریح کرد: شهروندان می توانند با مراجعه به سرای محلات از این برنامه های آموزشی در کنار سایر دوره ها بهره مند شوند. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کلانشهر رشت نگاه محله محوری را در مدیریت شهری مهم دانست و خاطر نشان کرد: آموزش شهروندی بخشی از وظایف مدیریت شهری است.
وی بیان داشت: در واقع دولت و نهادهای قانونگذار، سازمان های ملی و محلی، تشکل های مدنی از طریق آموزش شهروندی و ایجاد مهارت های زندگی اجتماعی و شناخت اصول مدیریت شهری در محلات نقش بارزی در ارتقاء فرهنگ شهروندی و شهر نشینی دارند.
 وی تصریح کرد: شهروندان باید آموزش بینند تا بتوانند با استفاده از روش های نوین از عهده حل معضلات ویژه محیط های زندگی خود برآیند و با ارتقاء فرهنگ شهروندی خود، از زندگی لذت ببرند.
وی گسترده تر شدن زندگی شهری را با افزایش معضلات شهری مرتبط دانست و یادآور شد: نباید در آموزش تنها به جنبه های تئوریک اکتفا کرد بلکه فرآیند آموزش باید کمک کند تا شهروندان توانایی های اجتماعی و مهارتهای علمی و عملی خود را بشناسند.