شهرداری کرج و آسارا متولی مدیریت پسماند جاده چالوس شدند

سه شنبه 12 آبان 1394 ساعت 03:30
شهرداری کرج و آسارا متولی مدیریت پسماند جاده چالوس شدند
-طرح جامع مدیریت پسماند حوضه آبریز کرج و طالقان را ظرف مدت 2ماه تهیه شود.

 بیستمین نشست کارگروه پسماند استان البرز روز دوشنبه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل شد و در جریان آن شهرداری کرج و آسارا به عنوان متولی مدیریت پسماند در جاده چالوس انتخاب شدند. 

به گزارش پسماند ایران از استانداری البرز، در این نشست همچنین مقرر شد که شهرداری های استان البرز طرح جامع پسماند تهیه کنند. هیربد معصومی در این نشست گفت: در کارگروه استانی پسماند تصمیم گیری شد تا زباله های جاده چالوس پس از برآورد هزینه، توسط مدیریت پسماند کرج و شهرداری آسارا مدیریت شود.
وی تاکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع پسماند و مدیریت آن باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم و همه دستگاه های عضو در این امر به وظایف ذاتی خود عمل کنند.
وی افزود: هر چند استان البرز تازه تاسیس است اما با تلاش همه دستگاه های مرتبط از لحاظ مدیریت پسماندها روند مطلوبی را طی می کنیم. معصومی گفت: در بحث سلامت مردم به لحاظ اهمیت موضوع با دستگاه هایی که به وظایف خود عمل نکنند، برخورد خواهیم شد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این نشست تصریح کرد: همه شهرداری ها و دهیاری ها ملزم به تهیه طرح جامع مدیریت پسماند حوزه استحفاظی خود هستند و باید شرح اقدامات خود را به دبیرخانه گروه استانی اعلام کنند.
معصومی در ادامه از تدوین طرح جامع مدیریت پسماند حوضه آبریز کرج و طالقان ظرف دو ماه آینده خبر داد و افزود: فرمانداری های شهرستان های کرج و طالقان با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و حفاظت محیط زیست باید طرح جامع مدیریت پسماند حوضه آبریز کرج و طالقان را ظرف مدت 2ماه تهیه و به اداره کل دفتر فنی استانداری ارسال کنند.
*** واگذاری زمین برای احداث کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی به شهرداری کرج وی همچنین بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی 5 هکتار زمین را نیز در حد و اختیار دستگاه، جهت احداث کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی به مدیریت پسماند شهرداری کرج واگذار خواهد کرد.