طرح جامع مدیریت پسماند شهری در رودان اجرا می شود

سه شنبه 12 آبان 1394 ساعت 12:46
طرح جامع مدیریت پسماند شهری در رودان اجرا می شود
شهردار رودان گفت: کارمطالعاتی وتحقیقاتی طرح جامع مدیریت پسماند این شهرستان به پایان رسیده و آماده اجرا می باشد.

به گزارش پسماند ایران، سید عبدالوهاب هاشمی دوشنبه افزود: این طرح با همکاری جهاد دانشگاهی هرمزگان بررسی و تهیه شده وبرای اجرا دراختیار شهرداری رودان قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: درمرحله نخست، شهرهای ساحلی استان در اولویت اجرای این طرح قرار داشتند اما شهرداری رودان با پیگیری و تهیه طرح مطالعاتی از آمادگی کامل برای اجرای این طرح برخوردار است.
هاشمی ادامه داد: در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح؛ سایت دفن زباله های شهری به مکان مناسب تری منتقل می شود و با جانمایی مناسب و تایید دستگاه های مربوطه سایت جدیدی راه اندازی خواهد شد. وی در ادامه با اشاره به بازسازی و اصلاح مکان دفن زباله شهری در رودان، افزود: کاستی ها و کمبودهای سایت دفن زباله شهر رودان برطرف شده و زباله های شهری در فضایی مناسب دفن می شود.
هاشمی از ورود بخش خصوصی در زمینه تفکیک زباله های شهری خبر داد و از شهروندان رودانی خواست زباله های خود را تفکیک کنند تا پرسنل زحمت کش شهرداری برای حمل این زباله ها با مشکل مواجه نشوند.
شهردار رودان بیان کرد: بیشتر وزن زباله ها مربوط به زباله های خشک از جمله؛ کارتن و قوطی های قابل بازیافت می باشد که با تفکیک این زباله ها هم کار بازیافت به خوبی صورت می گیرد و هم نیروهای خدماتی شهرداری متحمل زحمات زیادی نمی شوند.
هاشمی با اشاره به جمع آوری روزانه بیش از 35 تن زباله در سطح شهر رودان خاطر نشان کرد: نیروهای خدماتی شهرداری رودان روزانه بیش از 35 تن زباله را جمع آوری می کنند که ماهیانه بیش از یک هزارتن زباله را شامل می شود و بیشتر این زباله ها، خانگی می باشد.
وی به حمل زباله های بیمارستانی توسط پرسنل شهرداری اشاره کرد و افزود:بیمارستان ها و مطب ها باید زباله تولیدی خود را به مکان دفن زباله منتقل کنند و یا با پرداخت هزینه به شهرداری ها این کار توسط شهرداری ها انجام شود. هاشمی اظهار داشت: شهرداری رودان زباله های عفونی بیمارستان ها را به صورت رایگان جمع آوری و حمل می کرد و بیمارستان ها و مراکز درمانی هزینه ای را به شهرداری پرداخت نکرده اند.
وی درپایان با تاکید بر اینکه بیمارستان ها ومراکزدرمانی باید برای بی خطر وضد عفونی کردن زباله های عفونی مجهزبه دستگاه اتوکلاو باشند؛ ازمسئولان بیمارستان ها و مراکز درمانی خواست؛ پس از بی خطر کردن زباله ها؛ آنها را برای حمل به مکان ها مناسب در اختیار شهرداری قرار دهند.

منبع : ایرنا