تفکيک پسماندهاي ويژه الکتريکي و الکترونيکي شمالغرب تهران

سه شنبه 12 آبان 1394 ساعت 12:51
تفکيک پسماندهاي ويژه الکتريکي و الکترونيکي شمالغرب تهران
 طرح هاي ويژه و تشويقي جهت جمع آوري پسماند هاي ويژه خطرناک الکتريکي و الکترونيکي

 

معاون امورشهري وفضاي سبزشهرداري منطقه دو تهران گفت: در راستاي کمپين آسمان آبي زمين پاک با محوريت تفکيک پسماند در مبدأ اقدام به اجراي طرح هاي ويژه و تشويقي جهت جمع آوري پسماند هاي ويژه خطرناک الکتريکي و الکترونيکي در اين منطقه شده است.
به گزارش پسماند ایران،"مجيد پريسايي" با اشاره به اجراي طرح هاي ويژه براي جمع آوري پسماندهاي خشک و خطرناک سطح منطقه توسط اداره مديريت پسماند منطقه گفت: يکي از طرح هايي که اين اداره با مطالعات و پژوهش هاي گسترده در سطح محلات منطقه آغاز نموده است تفکيک و جمع آوري پسماندهاي الکتريکي و الکترونيکي که عبارتست از (E-WASTE) که براي کليه تجهيزات الکتريکي و الکترونيکي همچون انواع باطري،موس،لامپ و تجهيزات روشنايي و..... مهم قلمداد مي شود.
وي بر لزوم تفکيک پسماندهاي خطرناک الکتريکي و الکترونيکي که از ديگر پسماندهاي خانوار است تأکيد کرد و افزود:با توجه به مخاطرات پسماندهاي الکتريکي از قبيل سمي بودن و بيماري زايي ،قابليت انفجار نياز به مديريت صحيح دارد .
پريسايي به اجراي طرح تشويقي تعويض باطري و لامپ هاي فرسوده با باطري و لامپ هاي نو در غرف بازيافت سطح محلات اشاره کرد و گفت: 30 غرفه بازيافت در سطح محلات منطقه استقرار دارندو شهروندان مي توانند پسماند هاي خطرناک الکتريکي و الکترونيکي خود رااز ديگر پسماندها تفکيک کرده ، وبه غرف پسماند سطح منطقه تحويل و در ازاي آن بسته اي تشويقي مورد نظر را دريافت کنند .
به گفته وي، همچنين شهروندان مي توانند انواع تجهيزات کامپيوتري،تلويزيوني و .....را در جهت فروش به غرف بازيافت تحويل دهند.