طرح جمع آوری واحد های غیر مجاز تفکیک زباله در کرج به اجرا در آمد

سه شنبه 12 آبان 1394 ساعت 12:58
طرح جمع آوری واحد های غیر مجاز تفکیک زباله در کرج به اجرا در آمد
 پسماندها و زباله ها منشاء بسیاری از ویروس ها، میکروب ها و آلودگی ها می باشند

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اجرای طرح پلمپ واحدهای غیرمجاز تفکیک و جمع آوری پسماند خشک در اسلام آبادکرج خبرداد.
به گزارش پسماند ایران به نقل از مرکز اطلاع رسانی شهرداری کرج مجتبی اسکندری روز سه شنبه گفت: سازمان مدیریت پسماند با همکاری منطقه یک شهرداری کرج نسبت به دریافت حکم قضایی برای برخورد با واحدهای غیرمجاز تفکیک و جمع آوری پسماند خشک اقدام نمود که با حضور یگان ویژه و عوامل انتظامی در محل، این طرح اجرایی شد.
وی ادامه داد: حفظ سلامت عمومی جامعه خط قرمز مدیریت شهری کرج است و با هر پدیده یا موضوعی که در مقام تهدید محیط زیست، مخدوش کردن سیما و منظر شهری و به مخاطره انداختن سلامت شهروندان برآید، قاطعانه برخورد می شود و به سوجویان فرصت جولان داده نمی شود.
وی افزود: پسماندها و زباله ها منشاء بسیاری از ویروس ها، میکروب ها و آلودگی ها می باشند و زمانی که عوامل مرتبط با واحدهای غیرمجاز جمع آوری پسماند خشک نسبت به تخلیه سطل های زباله به منظور یافتن پسماندهای قابل بازیافت اقدام می نمایند، زباله ها به داخل معابر و محل زندگی شهروندان پرتاب شده و در ادامه مشکلات عدیده ای را به همراه دارند.
اسکندری با اشاره به گلایه مستمر شهروندان از روند فعالیت این واحدهای غیرمجاز مبنی بر ایجاد آلودگی صوتی، تجمع حشرات و حیوانات موذی، انتقال بیماریها و بر هم زدن زیبایی شهری، از اهتمام ویژه سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج به منظور برخورد جدی با آنها خبر داد و بیان داشت: طی ماه های اخیر چندین طرح ضربتی در سطح مناطق 12 گانه به منظور پلمپ واحدهای غیرمجاز اجرایی شده است به تازگی نیز با دریافت حکم قضایی از معاون دادستان و هماهنگی با عوامل انتظامی در منطقه اسلام آباد حضور یافته و تعداد هشت مغازه و کارگاه که به محل تفکیک غیرمجاز پسماند خشک تبدیل شده بودند را اعمال قانون کردیم.
وی خاطر نشان کرد: کلیه متقاضیان حقیقی و حقوقی فعالیت در این حوزه می توانند به نشانی: بلوار علامه جعفری، جنب بازار روز لاله، سازمان مدیریت پسماند، واحد تفکیک مراجعه نموده و علاقمندی خود را برای همکاری اعلام نمایند تا پس از انجام بررسی های لازم، شرایط همکاری یا عدم همکاری به ایشان ابلاغ گردد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در پایان از زباله به عنوان «طلای کثیف» یاد کرد و از اهتمام این نهاد برای راه اندازی نیروگاه زباله سوز با مشارکت بخش خصوصی با هدف کاهش دفن غیر بهداشتی زباله ها و ارتقای بهره وری از این اجسام به ظاهر کثیف اما ارزشمند سخن گفت