کارگاه‌های آموزشی پسماند در 50 مدرسه جنوب تهران برگزار شد

چهارشنبه 13 آبان 1394 ساعت 12:32
کارگاه‌های آموزشی پسماند در 50 مدرسه جنوب تهران برگزار شد
از آغاز سال تحصیلی جدید تاکنون 50 مدرسه تحت پوشش این طرح قرار گرفته است

 

در راستای اجرای جشنواره مشکات، کارگاه‌های آموزشی با محوریت پسماند در 50 مدرسه جنوب شرق تهران برگزار شد.
به گزارش پسماند ایران، حسین عرب ظهر امروز در جمع خبرنگاران جنوب تهران در سالن جلسات مدیریت شهری جنوب شرق تهران اظهار داشت: با توجه به تعریف پنج حوزه کاری در محیط زیست شهری، حمل و نقل و ترافیک، ایمنی شهری، سیما و هویت شهری و حقوق و تکالیف شهروندی و تعیین محورهای 16گانه آن در جشنواره مشکات، مناطق مختلف شهرداری تهران قرار شد هر یک علاوه بر محورهای 16گانه، در یک محور تعیین شده به صورت تخصصی فعالیت کنند که در این زمینه مدیریت شهری جنوب شرق تهران در محور پسماند از زیرشاخه‌های محیط زیست شهری فعالیت می‌کند.
به گفته وی اداره کل آموزش‌های شهروندی در ابتدای فعالیت جشنواره مشکات مسئولان خانه‌های مناطق را تحت آموزش قرار داد تا آن‌ها همزمان با آغاز سال تحصیلی در مدارس حضور یافته و به آموزش دانش‌آموزان بپردازند. رئیس اداره آموزش‌های شهروندی جنوب شرق تهران با اشاره به واقع شدن بیش از 280 مدرسه در محدوده این منطقه یادآور شد: از آغاز سال تحصیلی جدید تاکنون 50 مدرسه تحت پوشش این طرح قرار گرفته و آموزش در دیگر مدارس نیز در حال انجام است.
عرب خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی محور پسماند با دو شعار کدام پسماند خشک و کدام تر است و نیز کم حجم‌سازی پسماند خشک و رطوبت‌زدایی از پسماند تر برگزار و اثرات دانش‌آموزان در تمام محورهای 16گانه و به‌ویژه محور پسماند در قالب نقاشی، انشاء، جمله نویسی، کاردستی، عکس، پوستر، انیمیشن و ... جمع‌آوری می‌شود.
وی یادآور شد: آثار جمع‌آوری شده به تفکیک به سازمان‌های مربوطه ارسال و پس از داوری و انتخاب آثار برگزیده، در مراسم اختتامیه هر سازمان از دانش‌آموزان با آثار برتر تقدیر به‌عمل می‌آورد.
گفتنی است، هر یک از سازمان‌ها یکی از مناطق را به‌عنوان معین انتخاب کرده که در این زمینه جنب شرق تهران به‌عنوان معین سازمان مدیریت پسماند است.

 

منبع : خبرگزاری فارس