تصویب طرح جامع مدیریت پسماند اصفهان

پنجشنبه 14 آبان 1394 ساعت 11:48
تصویب طرح جامع مدیریت پسماند اصفهان
  ضرورت ساماندهی وضعیت تخلیه نخاله و زباله در ورودی‌های شهر اصفهان

 

فرماندار اصفهان از تصویب طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان خبر داد و افزود: بر اساس این طرح چهار نقطه در شهرستان برای استقرار سکوی موقت انتقال پسماند بخش‌های مرکزی, بن رود, جلگه و جرقویه سفلی پیش‌بینی و جانمائی شده است.
به گزارش پسماند ایران ، فضل‌الله کفیل در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان با ابراز نارضایتی از تخلیه نخاله و زباله در حاشیه کانال‌ها، جاده‌ها و ورودی‌های شهر اصفهان گفت: انباشت نخاله و زباله در حاشیه شهر و ایجاد چهره نامناسب برای ورودی‌های اصفهان زیبنده این شهر نیست.
فرماندار اصفهان افزود: دستگاه‌های متولی صرفاً به ارائه گزارش بسنده نکنند بلکه با اقدام عملی و حضور میدانی نسبت به جلوگیری از تخریب عرصه منابع طبیعی و برخورد با تخلیه کنندگان زباله و نخاله نسبت به ساماندهی وضعیت موجود اقدام نمایند.
وی بیشترین حجم تخلیه نخاله را در بخش مرکزی به دلیل مجاور بودن با شهر اصفهان عنوان کرد و اظهار داشت: تا دو هفته آینده بخشداری مرکزی با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی و مراکز بهداشت نسبت به جانمایی مکان مناسب و متمرکز برای انتقال تمامی نخاله‌های ساختمانی با مدیریت واحد بر این روند اقدام کنند.
کفیل از تصویب طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان خبر داد و افزود: بر اساس این طرح چهار نقطه در شهرستان برای استقرار سکوی موقت انتقال پسماند بخش‌های مرکزی, بن رود, جلگه و جرقویه سفلی پیش‌بینی و جانمائی شده که با طی فرآیندهای باقیمانده قانونی, کلیه روستا و شهرهای این بخش‌ها موظف‌اند زباله‌های جمع‌آوری ‌شده را به این سکوها انتقال دهند. فرماندار اصفهان با تأکید بر اطلاع‌رسانی جامع به کامیون داران جهت انتقال نخاله به مکان پیش‌بینی ‌شده گفت: با پیش‌بینی مکان مناسب برای تخلیه نخاله هیچ‌گونه توجیهی برای متخلفان باقی نخواهد ماند و در صورت تخلف دستگاه‌های متولی موظف‌اند با قاطعیت برخورد کنند.
فرماندار اصفهان با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت تخلیه نخاله و زباله در ورودی‌های شهر اصفهان با مکلف کردن تیم بازرسی متشکل از محیط زیست، مرکز بهداشت و بخشداری مرکزی از این اکیپ خواست تا ظرف 15 روز آینده گزارشی مصور و کامل از وضعیت ورودی‌های شهر اصفهان به منظور اتخاذ تدابیر لازم ارائه کنند.
وی همچنین بر مدیریت واحد ساماندهی تخلیه نخاله و زباله در دیگر بخش‌های شهرستان تأکید کرد و اظهار داشت: در بخش‌ها نیز با محوریت بخشداری ضمن فعال نمودن کمیته مدیریت پسماند بخش نسبت به ساماندهی وضعیت تخلیه اصولی و بهداشتی نخاله و زباله در مکان‌های جانمایی شده با طی فرایند قانونی و به‌صورت متمرکز اقدام شود.
کفیل با اشاره به برخی کاستی‌های موجود در کارخانه زباله کمپوست شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای بهبود شرایط موجود شهرداری اصفهان ضمن ارائه راهکاری کوتاه‌مدت در جهت رفع کاستی‌ها، نسبت به پیش‌بینی اعتبارات لازم در بلندمدت برای ساماندهی و تجهیز کامل کارخانه اقدام کنند.

منبع : خبرگزاری فارس