از تفکیک‌های غیر مجاز زباله در قم جلوگیری می‌شود

یکشنبه 17 آبان 1394 ساعت 13:02
 از تفکیک‌های غیر مجاز زباله در قم جلوگیری می‌شود
سرپرست سازمان مدیرت پسماند شهرداری قم از اجرای برنامه‌ای در راستای جلوگیری از تفکیک‌های غیر مجاز زباله خبر داد.

به گزارش پسماند ایران، سيد عبدالله ميرابراهيمي با اشاره به اهميت تفكيك زباله گفت: سازمان پسماند در اين زمينه تلاش‌هاي خود را داشته تا تفكيك زباله در مبدا انجام بگيرد و شهروندان و مسئولين شاهد پيامد‌هاي مثبت اين امر باشند.
سرپرست سازمان مديرت پسماند شهرداري قم با بيان مزاياي انجام اين اقدام خاطرنشان كرد: با تفكيك زباله در مبدا حجم زباله‌ها كاهش پيدا مي‌كند و همچنين مي‌توان از زباله‌هاي خشك استفاده كرده و آن را وارد چرخه بازيافت كرد.
وي جلوگيري از تفكيك‌هاي غير مجاز در مبدا را امري ضروري برشمرد و اظهار كرد: براي جلوگيري از اين اقدام به زودي به جمع آوري دوره گرد‌ها و ساماندهي آن‌ها خواهيم پرداخت و جمع آوري و ساماندهي گاراژ‌ها طبق قانوان مديريت پسماند در دستور كار قرار گرفته است.
ميرابراهيمي با بيان اينكه انجام اين اقدام نيازمند همكاري و مشاركت سازمان هاي ديگر است تصريح كرد: جلسات اوليه با نيروي انتظامي و خدمات شهري شهرداري قم برگزار شده تا براي اجراي اين طرح برنامه‌ريزي‌هاي لازم انجام گيرد.
سرپرست سازمان مديرت پسماند شهرداري قم خواستار همكاري و مشاركت مردم شد و عنوان كرد: در ابتدا مردم مهم‌ترين نقش را در مديريت برنامه‌ها دارند و اگر همكاري لازم را داشته باشند مي‌توان به نحوي مطلوب اقدامات لازم را در راستاي ارائه خدمات به شهروندان انجام داد.

منبع :  خبرگزاری خبرآنلاین