‌ضرورت پیگیری مدیریت پسماند در ‌اردبیل

دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 13:22
‌ضرورت پیگیری مدیریت پسماند در ‌اردبیل
‌معاون عمرانی استاندار اردبیل بر ضرورت پیگیری مدیریت پسماند در استان اردبیل تاکید کرد.


به گزارش پسماند ایران، علی آذرنژاد در کارگروه مدیریت پسماند استان اردبیل مدیریت پسماند را حائز اهمیت ویژه دانست و گفت: مدیریت پسماند با سلامت انسان مرتبط است و باید مدنظر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
وی تاکید کرد: موضوع حفاظت از محیط زیست باید به قدری تکرار شود تا به فرهنگ تبدیل شود.
وی به رسالت قابل توجه شهرداری‌ها در فرهنگ سازی شهر سالم تاکید کرد و افزود: مدیران دستگاه‌ها نیز خواست خود در امر فرهنگ سازی پیشقدم باشند.
آذرنژاد گفت: امیدواریم اقدامات انجام شده در جهت مدیریت پسماند در راستای ارتقای سلامت جامعه مؤثر واقع شود. سیدرضا موسوی مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل نیز با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته، مدیریت پسماند در استان اردبیل نیز تشکیل شده است، گفت: در همین راستا یک سری قوانین وجود دارد که برخی دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای آن هستند.
وی با اشاره به ابلاغ ضوابطی به برخی دستگاه‌های اجرایی، تاکید کرد: متأسفانه تاکنون بازخورد و یا فرایند مثبتی در این زمینه مشاهده نکرده‌ایم.
موسوی خواستار اختصاص محل مناسبی برای دفن زباله‌های بیمارستانی شد و افزود: این زباله‌ها و پسماندها باید بصورت اصولی دفن شوند‌ تا هیچگونه عوارضی نداشته باشند.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه در پسماند صنعتی وضعیت بلاتکلیفی داریم، تصریح کرد: در پسماند بهداشتی نیز وضعیت مطلوب نیست.
وی تاکید کرد: در ماده 193 قانون برنامه پنجم تا پایان این برنامه دفن پسماند ممنوع اعلام شده و مشخص نیست شهرداری اردبیل برای این منظور برنامه‌ای ‌دارد یانه.
موسوی همچنین خواستار ساماندهی حریم ورودی و خروجی شهر اردبیل شد و افزود: شهرداری باید تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در این بخش از شهر را کنترل کند.

منببع : ایسنا