پسماندهای ویژه با رعایت جوانب بهداشتی دفن می‌شود

سه شنبه 19 آبان 1394 ساعت 05:09
پسماندهای ویژه با رعایت جوانب بهداشتی دفن می‌شود
 سرانه تولید زباله استان اردبیل در بخش خانگی، صنعتی و بیمارستانی بالاست 

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: پسماندهای ویژه بیمارستانی با شرایط خاص دفن شده و زمینه حفظ و ارتقاء سلامت محیط زیست فراهم می‌آید.
به گزارش پسماند ایران، سید رضا موسوی عصر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند اردبیل اظهار کرد: با تدابیر لازم در یک سال اخیر سعی کردیم تا امر مدیریت پسماند و دفن آنها با راهکارهای درست و منطقی انجام شود که در این راستا سعی می‌شود تا عوارض جانبی در دفع پسماندها به حداقل برسد.
وی تصریح کرد: همچنان سرانه تولید زباله در این استان در بخش خانگی، صنعتی و بیمارستانی بالاست و انتظار می‌رود با یک برنامه‌ریزی درست و مدیریت مناسب این شرایط به سرانه کشوری نزدیک‌تر شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با یادآوری اینکه با نظارت‌های دقیق‌تر سعی کردیم تا توجه شهرداری‌ها را به امر دفن اصولی و بهداشتی پسماند هدایت کنیم، گفت: باید محلی مناسب برای دفن زباله‌های عفونی و بیمارستانی تعیین شود تا عوارض جانبی آن به حداقل برسد.
موسوی افزود: به هیچ وجه قصور، کم‌‌کاری و اعمال برخی از ملاحظات را در این زمینه قبول نداریم و بر این باوریم که با یک مدیریت مناسب و حرکت منطقی‌تر می‌توان پسماندها را دفن کرده و زمینه حفظ و ارتقاء سلامتی مردم را تأمین کرد. وی همکاری شهرداری‌ها را با محیط زیست در اعمال مدیریت درست و جامع در این زمینه یادآور شد و بیان کرد: شهرداری‌ها موظف شدند تا نسبت به تعیین محل دفن زباله، بازیافت آن و همچنین اجرای طرح تفکیک از مبدأ و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی در حوزه مدیریت درست پسماند اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه یکی از خط قرمزهای کشور و منطقه مباحث زیست‌‌محیطی مطرح شده که در این بین ممانعت از آلودگی محیط پیرامونی و به مخاطره نیفتادن زندگی سایر موجودات یکی از الزامات و موضوعات اساسی است.
این مسئول، اهتمام مسئولان استانی و به ویژه معاون عمرانی استاندار در حوزه پسماند و تشکیل مرتب جلسات کارگروه پسماند را یادآور شد و ادامه داد: در این راستا آنچه که مهم به نظر می‌رسد پیگیری دقیق و درست کارهاست که قطعاً با مشارکت عموم مردم بخش عظیمی از این دغدغه‌ها و آسیب‌ها برطرف می‌شود.

منبع : برگزاری فارس