بارندگی دسترسی کامیون های حمل زباله به معدن دفع گناوه را ناممکن کرد

چهارشنبه 20 آبان 1394 ساعت 12:30
بارندگی دسترسی کامیون های حمل زباله به معدن دفع گناوه را ناممکن کرد
در اسرع وقت این زباله ها را به معدن دفن انتقال دهیم.

 شهردار گناوه گفت: بارندگی های چند روز اخیر دسترسی کامیون های حمل زباله به معدن دفع پسماندهای این شهر را ناممکن کرد و به ناچار زباله ها در حاشیه جاده دسترسی این معدن تخلیه شد. 

احمد طاهری گفت: مجدانه در تلاش هستیم تا با همکاری دستگاههایی که لودر در اختیار دارند بتوانیم در اسرع وقت این زباله ها را به معدن دفن انتقال دهیم.
وی گفت: امکان دپوی زباله ها در شهر وجود ندارد و روزانه باید تمام زباله های شهری به معدن دفع انتقال یابد که در روزهای بارانی اخیر به دلیل مشکلات در جاده دسترسی بخشی از زباله ها در حاشیه این جاده تخلیه شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه هم گفت: زباله های شهری در چندروز اخیر در جاده دسترسی به معدن زباله و حاشیه های آن رها شده که وضعیت آلوده کننده ای را به وجود آمده است.
محمد تولیده افزود: هم اینک حدود 500 متر از این جاده انباشته از زباله است که یک معضل زیست محیطی به حساب می آید و برای روستاهای اطراف و مزارع همجوار مشکلاتی ایجاد کرده است.
وی گفت: درصورت بارندگی مجدد زباله ها همراه با سیلاب به رودخانه فصلی همجوار جاده دسترسی معدن زباله منتقل می شوند و به مزارع و باغ ها و حتی ممکن است به دریا منتقل شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه بیان کرد: تا زمانی که شهرداری اقدام به جابجایی این میزان زباله به محل اصلی نکرده به هیچ وجه اجازه تخلیه به آنان داده نخواهد شد.
رئیس شورای بخش مرکزی گناوه و شورای اسلامی روستای قلعه حیدر هم با ابراز نگرانی از چنین وضعیتی گفت: حدود 200 سرویس زباله شهر در جاده دسترسی به معدن زباله که در نزدیکی روستای قلعه حیدر قرار دارد ،تخلیه شده و برای روستانشینان دردسر ساز است.
ناصر حیات داودی افزود: روستائیان از این وضعیت ناراضی هستند و از شورای اسلامی روستا خواسته اند تا مانع از تخلیه زباله در این مکان شود.
بندرگناوه در شمال استان بوشهر بیش از 60 هزارنفر از جمعیت 92 هزارنفری شهرستان را در خود جای داده است.