توسعه صادرات غیرنفتی از طریق صنایع بازیافت

یکشنبه 24 آبان 1394 ساعت 20:32
توسعه صادرات غیرنفتی از طریق صنایع بازیافت
 واقعی نمودن بهای کالاهای بازیافتی در روند توسعه صنعت بازیافت کشور بسیار موثر است.

 

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست با بیان اینکه توسعه بازیافت یک ضرورت است، گفت: توسعه صنایع بازیافت در کشور می‌تواند درصدی از صادرات غیرنفتی کشور را تشکیل دهد.
توسعه صادرات غیرنفتی از طریق صنایع بازیافتبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، لیاقتی در دومین همایش بازیافت لاستیک و محیط زیست که صبح امروز در سالن محیط زیست پارک پردیسان تهران برگزار شد، گفت: اعمال سیاست‌های تشویقی و اعطای تسهیلات می‌تواند به فرآیند توسعه صنعت بازیافت در کشور کمک کند.
وی افزود: واقعی نمودن بهای کالاهای بازیافتی در روند توسعه صنعت بازیافت کشور بسیار موثر است.
لیاقتی با اشاره به اینکه اولویت اصلی در توسعه صنعت بازیافت در کشور مبتنی بر کاهش تولید زباله از مبدا قرار می‌گیرد و تا تولید زباله و بازیافت آن ادامه می‌یابد، اظهار داشت: قیمت‌گذاری صحیح کالاهای غیرقابل تجزیه یا دیر تجزیه، می‌تواند نقش مهمی در اصلاح الگوی مصرف آنها داشته باشد.
به گفته مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست لازم است منافع ناشی از بازیافت به درستی در کشور اندازه‌گیری و قیمت‌گذاری شود. لیاقتی با تأکید بر اینکه توسعه صنعت بازیافت در کشور می‌تواند به حل معضل بیکاری کمک کند، تصریح کرد: سیاست‌های تشویقی مناسب منجر به ترغیب بخش خصوصی در این زمینه شود که باید مورد توجه دولت و مسئولین قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم باید به نحوی عمل کنیم که در عرصه جهانی با محصولات جدیدی غیر از نفت ظاهر شویم اظهار کرد: صنایع بازیافت و توسعه آن می‌تواند کشور را در افزایش میزان صادرات غیرنفتی در قالب اقتصاد مقاومتی بسیار کمک کند.