شهروندان نمونه جنوب شهر در امر تفکیک پسماندها تقدیر می شوند

دوشنبه 25 آبان 1394 ساعت 12:33
شهروندان نمونه جنوب شهر در امر تفکیک پسماندها تقدیر می شوند
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 19 گفت: شهروندان فعال جنوب شهر در امر تفکیک پسماندها تقدیر می شوند.

به گزارش پسماند ایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مسعود سلیمی گفت: هدف از این اقدام را اهمیت مقوله تفکیک پسماند از مبداء و تحقق طرح آسمان آبی زمین عنوان کرد و گفت: درهمین راستا با همکاری شهرداری ناحیه 2 شهروندان فعال این ناحیه ضمن اعزام به اردو علمی آموزشی از باغ گل و گیاه، تقدیر شدند.
وی گفت: در این اردو شهروندان علاوه بر دریافت کیسه های پارچه ای، درخصوص استفاده بی رویه از کیسه های پلاستیکی و مضرات مخرب زیست محیطی آن آموزش دیدند.
سلیمی با بیان اینکه شهروندان فعال از طریق غرفه های بازیافت به اداره مدیریت پسماند این حوزه معرفی شده اند افزود: این طرح در سایر نواحی نیز اجرا و علاوه براین شهروندانی که طی آموزشهای چهره به چهره کارت اشتراک بازیافت دریافت و همکاری خوبی در زمینه تفکیک پسماند و تحویل زباله های خشک داشته باشند تقدیر خواهند شد.
وی در ادامه به افزایش کلبه های بازیافت این منطقه در مدارس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 10 کلبه بازیافت در مدارس فعال هستند که 15 کلبه دیگر نیز در آینده نزدیک در مدارس منطقه ایجاد می شود.
سلیمی افزود: این مسوول همچنین از نصب تابلوهای هدایت مسیر ویژه غرفه های بازیافت منطقه خبر داد و گفت: این اقدام از طریق نصب تابلوها بر سر کوچه هایی که در نزدیکی غرفه ها قرار دارند صورت می گیرد.