همکاري با مراکز نظامي، صنعتي و تجاري سطح منطقه به منظور تفکيک پسماند تر از خشک

دوشنبه 25 آبان 1394 ساعت 13:03
همکاري با مراکز نظامي، صنعتي و تجاري سطح منطقه به منظور تفکيک پسماند تر از خشک
 حفظ و نگهداشت محيط زيست يکي از اولويت ها و دغدغه هاي مديريت کلان شهر تهران بوده است

 

معاون خدمات شهري و محيط زيست منطقه 21 از آمادگي اين معاونت به منظور همکاري با مراکز نظامي ، صنعتي و تجاري سطح منطقه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا،افشين سارويي معاون خدمات شهري و محيط زيست اين منطقه ضمن بيان اين خبر گفت : با توجه به دستورالعمل و شيوه نامه هاي ابلاغي به اين حوزه ، حمل ، پردازش ، و دفع زباله و پسماند هاي تر بيش از حد معمول و غير متعارف مراکز نظامي ، صنعتي ، تجاري و غيره از سوي سازمان مديريت پسماند و طبق قرارداد في مابين با اين مرکز انجام مي شود.
معاون خدمات شهري و محيط زيست منطقه 21 در ادامه با بيان اينکه ، حفظ و نگهداشت محيط زيست يکي از اولويت ها و دغدغه هاي مديريت کلان شهر تهران بوده است ، افزود : در همين راستا و بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده ، چنانچه مراکز نظامي ، صنعتي و تجاري سطح منطقه نسبت به تفکيک پسماند خشک خود از مبدأ در همان محل اقدام کنند و آن را در اختيار اداره مديريت پسماند منطقه قرار دهند ، معاونت خدمات شهري و محيط زيست منطقه ، بدون عقد قرارداد و پرداخت هزينه از سوي مراکز فوق ، نسبت به حمل پسماندهاي تر آنها اقدامات مقتضي را انجام خواهد داد.
وي اين اقدام را در راستاي جلب مشارکت شهروندان و نيز ساير اشخاص حقيقي و حقوقي به منظور تحقق اهداف شهرداري تهران در راستاي کاهش حجم زباله هاي تر دانست.
سارويي در پايان تصريح کرد : بازگرداندن و بازيافت مواد قابل استحصال به چرخه ي توليد ملي ، موجب تأثير گذاري بهينه در فرايند استفاده ي مراکز توليدي از مواد قابل بازيافت ، کاهش هزينه هاي مراکز نظامي ، صنعتي ، تجاري و غيره خواهد بود که توجه ويژه به اين موارد منتج به حمايت هر چه بيشتر از حفظ سرمايه ي ارزشمند محيط زيست ملي شهر و کشورمان خواهد شد.