کارگاه آموزشی مدیریت پسماند روستایی استان مرکزی در خمین برگزار شد

سه شنبه 26 آبان 1394 ساعت 12:16
کارگاه آموزشی مدیریت پسماند روستایی استان مرکزی در خمین برگزار شد

زش های عمومی و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی مردم در شهر و روستا باعث کاهش میزان تولید مواد زائد

در این کارگاه آموزشی 60 نفر از رابطان پسماند، 20 دهیار استان مرکزی و فرماندار محلات، دلیجان و خمین حضور داشتند و در خصوص شیوه های تفکیک پسماند از مبدا تا مقصد و دفع بهداشتی آن، بحث و تبادل نظر کردند. 

بخشدار کمره خمین در این کارگاه آموزشی گفت: آموزش های عمومی و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی مردم در شهر و روستا باعث کاهش میزان تولید مواد زائد و صرفه جویی در مصرف منابع مفید می شود.
احمد اسدی افزود: پسماند مواد دورریزی است که در صورت اعمال مدیریت صحیح می توان از ان درامدزایی داشت و به اقتصاد جامعه کمک کرد.
وی ادامه داد: برای ارتقای فرهنگ مدیریت پسماند در بخش کمره این شهرستان اقدامات خوبی انجام شده است و این بخش در مشارکت مردمی در مدیریت پسماند در استان مرکزی نمونه است.
اسدی اظهارکرد: خوشبختانه با فرهنگ سازی مدیریت ، مشکل ساماندهی پسماند در روستاهای بخش کمره حاد نیست و در سایه راهبردهای صحیح پسماندها با شیوه مناسب دفع می شود و لطمه ای به جاذبه های گردشگری این خطه نیستند.
وی گفت: 300 سطل جمع آوری پسماند مکانیزه در این بخش در نظر گرفته شده است که برای استقرار و بهره برداری از آن ها 120 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
فرماندار خمین نیز در این کارگاه آموزشی گفت: کارخانه بازیافت پسماند خمین تنها مرکز در سطح استان مرکزی است که به دلیل خرابی تجهیزات غیرفعال بود و در ماه های اخیر فعالیت آن از سرگرفته شد.
سید مهدی ساداتی افزود: جایگاه دفن اصولی پسماندهای شهری در این شهرستان ساماندهی و با رعایت ضوابط زیست محیطی انجام می شود.
وی بیان کرد: با فعال شدن کارخانه بازیافت و ساماندهی محل دفن پسماندها در این شهرستان معضلات زیست محیطی و آلودگی آب وخاک در این شهر کاهش یافته است. وی میزان تولید روزانه پسماند خانگی در شهرستان خمین را 60 تن عنوان کرد.