لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا در بروجرد

چهارشنبه 27 آبان 1394 ساعت 13:49
لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا در بروجرد
 فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا در کنار اجرای این طرح در این شهرستان ضروری است.


به گزارش پسماند ایران، مرتضی محمدی صبح امروز در صحن رسمی شورای اسلامی این شهرستان اظهار کرد: طرح جامع مدیریت پسماند با تفکیک زباله از مبدأ در بروجرد اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت جمع‌آوری زباله و تفکیک آن از مبدأ در شهرستان بروجرد، عنوان کرد: امکانات لازم به منظور اجرای این طرح در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بروجرد افزود: در طرح تفکیک زباله از مبدا این شهرستان سه رنگ متفاوت پلاستیک زباله برای جمع‌آوری زباله‌های پلاستیکی و قابل بازیافت، نان خشک و زباله‌های معمولی در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود.
محمدی ادامه داد: استفاده از ظرفیت بخش خصوص در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرستان بروجرد در دستور کار قرار دارد.
در ادامه رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی شورای اسلامی شهر بروجرد گفت: تفکیک زباله از مبدا را می‌توان منبع درآمدی برای شهرداری این شهرستان به حساب آورد.
اشرف چگنی اظهار کرد: در شهرهای با جمعیت بالای 200 هزار نفر اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا ضروری است. وی با اشاره اجرای ناقص طرح تفکیک زباله از مبدا در سال‌های گذشته در شهرستان بروجرد، تاکید کرد: این طرح در قالب طرح‌های مختلف نظیر قرار دادن جایگاه‌های ویژه جمع‌آوری زباله‌های تر و خشک در سطح شهر اجرا شد.
رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی شورای اسلامی شهر بروجرد خاطرنشان کرد: عدم اطلاع‌رسانی صحیح به شهروندان عامل توقف طرح تفکیک زباله در این شهرستان بوده است.
چگنی ادامه داد: تفکیک زباله از مبدأ در کنار کاهش حجم آنها، استفاده بهینه از زباله‌های قابل بازیافت را به دنبال دارد. وی مهم‎ترین مراکز تولید زباله در شهرستان بروجرد را رستوران‌ها، خواب‌گاه‌ها و مراکز عمده ارائه دهنده خدمات غذایی برشمرد و تصریح کرد: آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از این مراکز ضروری است.
چگنی بر ضرورت استقرار دستگاه زباله‌سوز در سایت دفن زباله شهرستان بروجرد تاکید و خاطرنشان کرد: حل معضل جمع‌آوری زباله و کاهش حجم آن همکاری بیش از پیش شهرداری این شهرستان را می‌طلبد.

 

منبع : خبرگزاری فارس