پایان تدوین طرح جامع مدیریت پسماند کاشان و آران و بیدگل

چهارشنبه 27 آبان 1394 ساعت 14:19
پایان تدوین طرح جامع مدیریت پسماند کاشان و آران و بیدگل
انعقاد ۲ قرار داد دیگر در قالب جمع آوری، پردازش و دفع پسماند در این دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل

 

مدیر عامل شرکت بازیافت پسماندهای منطقه کاشان و آران و بیدگل از مراحل پایانی تدوین طرح جامع مدیریت پسماند‌ها در این دو شهرستان طی قرارداد با شهرک علمی تحقیقاتی خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، رشید شهزادی در حاشیه برگزاری نشست هم اندیشی اعضای هیئت مدیره شرکت بازیافت پسماندهای منطقه کاشان و آران و بیدگل با ریاست شهردار به عنوان رئیس هیئت مدیره در گفتگو با خبرنگاران گفت: این طرح دستور العمل و برنامه‌های زیرساختی اجرای آن را بیان می‌کند.
وی با اشاره به حرکت شرکت بازیافت با همکاری شهرداری دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل پس از تدوین طرح نسبت به اجرای آن بر اساس دستور العمل‌ها و برنامه‌های کار‌شناسی شده افزود: این دو شهرستان با اجرای طرح به مدیریت پسماند دست پیدا می‌کنند.
به گفته وی، قرارداد مشاورین مدیریت شیرابه و نظارت بر اجرای سیستم پردازش و تفکیک یکی دیگر از اقدامات شرکت بازیافت پسماندهای منطقه کاشان و آران و بیدگل است.
مدیر عامل شرکت بازیافت پسماندهای منطقه کاشان و آران و بیدگل، انعقاد ۲ قرار داد دیگر در قالب جمع آوری، پردازش و دفع پسماند در این دو شهرستان را یادآو رشد و افزود: این قرارداد برای انجام تفکیک مبدا و تفکیک مقصد و دفن نهایی است. شهزادی، آغاز فاز اول کارخانه کمپوست این شرکت از ابتدای سال جاری را خاطرنشان کرد و گفت: تا کنون حدود ۴۰ میلیارد ریال برای راه اندازی این فاز که عملیات پردازش و تفکیک بازیافت پسماند را دارد هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه تولید کود کمپوست حدود ۴۰ میلیارد ریال هزینه دارد تصریح کرد: مراحل مقدماتی فاز دوم کارخانه کمپوست نیز در قالب احداث سایت تولید کود کمپوست با اختصاص زمین و زیرسازی آن با ۵۰ درصد پیشرفت کار انجام شده است.
به گفته وی، فاز دوم در قالب عملیات آسفالت، بتون و استقرار دستگاه‌های مکانیزه پس از تحقق اعتبارات ۴۰ میلیارد ریالی مورد نیاز آن محقق می‌شود.
مدیر عامل شرکت بازیافت پسماندهای منطقه کاشان و آران و بیدگل اظهارداشت: تکمیل کارخانه کمپوست ۶۰ درصد پسماند‌ها را تبدیل به کود کمپوست خواهد کرد و از ۴۰ درصد باقی مانده ۲۰ درصد آن مواد بازیافت می‌شود و ۲۰ درصد دیگر نیز موادی است که مخاطرات زیست محیطی ندارد و قابلیت دفن دارد.
شهزادی تصریح کرد: شرکت بازیافت پسماندهای منطقه کاشان و آران و بیدگل روزانه حدود ۲۵۰ تن پسمانده از دو شهرستان را تحویل می‌گیرد. به گفته وی، عملیات تفکیک مبدا، تفکیک مقصد پسماند و دفن آن طی قرارداد ۱۵ ساله با شرکت پسماندکاوان کویر انجام می‌شود.
وی در پایان با اشاره به تغییرات در انتصاب اعضای جدید هیات مدیره این شرکت افزود: از این پس اعضای هیات مدیره شرکت بازیافت پسماندهای منطقه کاشان و آران و بیدگل شخص شهرداران کاشان، آران و بیدگل، قمصر، ابوزیدآباد، سفیدشهر و نوش آباد هستند.
لازم به ذکر است: نشست هم اندیشی اعضای هیئت مدیره شرکت بازیافت پسماندهای منطقه کاشان و آران و بیدگل با ریاست شهردار به عنوان رئیس هیئت مدیره، فرماندار آران و بیدگل با اهدای لوح تقدیر به اعضای هیئت مدیره پیشین در سالن کنفرانس شهرداری کاشان برگزار شد.