اجرای فاز دوم آموزش تفکیک پسماند خشک از تر با ورود طرح به مدارس و محله های شهرجدید هشتگرد کلید خورد

شنبه 30 آبان 1394 ساعت 03:30
اجرای فاز دوم آموزش تفکیک پسماند خشک از تر با ورود طرح به مدارس و محله های شهرجدید هشتگرد کلید خورد
 مساجد، مدارس و مهد کودک های شهر و برای جامعه هدف

 

همزمان با اجرای طرح تفکیک زباله خشک از تر از مبداء در شهر جدید و پس از اتمام آموزش ساکنین آپارتمان ها در فازهای 3،2،1 در زمینه جداسازی پسماند، برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدارس شهرجدید با عنوان سفیر سبز در دستور کار قرار گرفت.
واحد خدمات شهری شهرداری شهرجدید هشتگرد باهمکاری واحد آموزش وپژوهش اجتماعی اقدام به آموزش تفکیک صحیح زباله خشک از تر از مبدأ در راستای بازیافت زباله و برای جامعه هدف بانوان و دانش آموزان نمود.
همزمان با اجرای طرح تفکیک زباله خشک از تر از مبداء در شهر جدید و پس از اتمام آموزش ساکنین آپارتمان ها در فازهای 3،2،1 در زمینه جداسازی پسماند، برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدارس شهرجدید با عنوان سفیر سبز در دستور کار قرار گرفت . فاز دوم آموزش جداسازی پسماند با راه اندازی غرفه جمع آوری پسماند و اجرای طرح در محله ها و فازهای مختلف و مدارس شهر جدید، هم اکنون در حال پیگیری می باشد و تاکنون در مساجد، مدارس و مهد کودک های شهر و برای جامعه هدف خانم های خانه دار و دانش آموزان اجرا شده است و درمراحل بعدی اصناف وادارات نیز شامل اجرای این طرح خواهد شد .
طرح سفیر سبز در مدارس با اجرای کارگاه های مختلف، ساخت کاردستی با استفاده از مواد قابل بازیافت، اجرای مسابقات مختلف، نقاشی و ... آموزش مفاهیم اصلی تفکیک پسماند با زبان ساده به کودکان را اجرا می کند. در جدیدترین کارگاه آموزشی برگزار شده در مدرسه شهدای فشند فاز7، شهردار و اعضای شورای اسلامی با حضور درکارگاه آموزش پسماند از نمایشگاه عکس و کاردستی های ساخته شده از مواد قابل بازیافت این مدرسه بازدید و به نفرات برتر جوایزی را اهدا کردند. این کارگاه ها به صورت مستمر برای مساجد، مدارس و محلات مورد هدف در این طرح برگزار خواهد شد.