آغاز ساماندهی پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی

شنبه 30 آبان 1394 ساعت 12:30
آغاز ساماندهی پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی
پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی جزو پسماندهای عادی نیستند و وظیفه شهرداری نیست که آنها را جمع‌آوری کند

 

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران در خصوص ساماندهی پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی گفت: ساماندهی این پسماندها به صورت پایلوت آغاز شده است.
حسین جعفری افزود: این کار با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است. مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران ادامه داد: پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی جزو پسماندهای عادی نیستند و وظیفه شهرداری نیست که آنها را جمع‌آوری کند اما با توجه به دغدغه شهرداری این اقدام با کمک بخش خصوصی در حال اجراست.
وی ادامه داد: بخش خصوصی در غرف بازیافت مبادرت به خرید پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی کرده است.
جعفری با بیان اینکه این کار در 5 منطقه انجام شده است گفت: به زودی کار توسعه یافته و در 8 منطقه اجرایی می‌شود و در تلاشیم تا در کل تهران این ساماندهی انجام شود.
وی بیان کرد: به دنبال این هستیم که لایحه‌ای برای شورا ارسال کنیم تا تولیدکنندگان این محصولات ملزم شوند بر اساس قانون مدیریت پسماند برای امحاء به صورت استاندارد اقدام کنند.
جعفری با بیان اینکه این پسماندها بازیافت می‌شوند، گفت: از بعضی از محصولات آن دوباره می‌توان استفاده کرد.
وی با بیان اینکه این گونه پسماندها قبلاً به دلیل فلزات گرانبهایی که در آنها مورد استفاده قرار می‌گرفت بیشتر مورد توجه بود، گفت: ولی در حال حاضر با توجه به تغییر تکنولوژی در دنیا فلزات گرانبها در آنها کمتر به کار می‌رود، فلزات دیگر و پلاستیک در این محصولات بیشتر به کار می‌رود.