زوار اربعین مدیریت پسماند را رعایت کنند

یکشنبه 01 آذر 1394 ساعت 03:19
زوار اربعین مدیریت پسماند را رعایت کنند
از کلیه رانندگان خواسته شده که وسایط نقلیه خود را به سطل های زباله مجهز کنند 

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: از طریق ستاد اربعین استان دستور العمل های زیست محیطی تعبیه سطل های زباله جهت استفاده زوار اربعین از سوی فرماندار، بخشدار و شهردار همه مناطق استان به ویژه شهر های محل تردد و عبور زوار ابلاغ شده است.
به گزارش پسماند ایران، مازیار سلیمان نژاد افزود: مدیریت پسماندها و زباله ها به منظور حفظ محیط زیست یکی از مهمترین مواردی است که زوار اربعین حسینی باید مد نظر داشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین در مدت حضور زوار در استان گروه های نظارتی و اجرایی اداره کل با همکاری انجمن های مردم نهاد زیست محیطی در اماکن مختلف محل اسکان یا تردد زوار برای حفظ محیط زیست استان حضوری فعال خواهند داشت.
وی گفت: همه رانندگان حامل زوار نیز از قبل آموزش های لازم برای مدیریت پسماند و رعایت بهداشت محیط توسط زوار را فرا گرفته اند و از کلیه رانندگان خواسته شده که وسایط نقلیه خود را به سطل های زباله مجهز کنند و با جمع اوری همه پسماندهای مسافران، زباله ها را در جایگاه های از پیش تعیین شده تخلیه کنند.
سلیمان نژاد همچنین از ارسال پیام های آموزشی و بهداشتی با موضوع مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان به گوشی های همراه زوار در طول تردد و اسکان انها در استان خبر داد.

منبع : تابناک