لزوم اجرای تفکیک زباله از مبدأ در شهرهای ساحلی

شنبه 07 آذر 1394 ساعت 12:14
لزوم اجرای تفکیک زباله از مبدأ در شهرهای ساحلی
معاون عمرانی فرماندار آستارا گفت:اجرای تفکیک زباله از مبدأ برای شهرهای ساحلی اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش پسماند ایران،وحید پورحضرت طی سخنانی ضمن اشاره به برگزاری جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان مرزی بندر آستارا با محوریت بررسی عملکرد کارگروه مدیریت پسماند از مبدأ، اظهار کرد:اجرای تفکیک زباله از مبدأ بسیار تأثیرگذار و در شهرهای ساحلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود:این کارگروه در راستای اجرای ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند و توسعه طرح تفکیک از مبدأ و ارتقای میزان درصد تفکیک از مبدأ بر اساس تأکیدات استانی در سال 94 برگزار می‌گردد.
پورحضرت ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه،گفت: عمل به ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست و اصلاح شرایط زیستی به منظور برخوردار ساختن جامعه از محیط زیست سالم و رعایت عدالت و حقوق بین نسلی که در ابلاغیه سیاست‌های کلی محیط زیست مقام معظم رهبری آمده است،از دیگر اهداف می‌باشد.
وی در پایان با تأکید بر اهمیت برگزاری اینگونه کارگروه‌ها،تصریح کرد:گسترش اقتصاد سبز با رعایت مفاد مطرح شده می‌تواند آینده‌ای مثبت را برای جامعه رقم بزند. به گزارش ایسنا،در طول برگزاری این کارگروه، کارشناسان حاضر به بیان مطالب و نقطه نظرات خود در این خصوص پرداختند.

منبع : ایسنا