دانش‌آموزان اصفهانی همیاران پاکبان می‌شوند

یکشنبه 08 آذر 1394 ساعت 11:44
دانش‌آموزان اصفهانی همیاران پاکبان می‌شوند
فعالیت همیاران پاکبان در حوزه فرهنگ‌سازی فعالیت‌های پاکبانان برای شهروندان است.

 

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: فعالیت همیاران پاکبان در حوزه فرهنگ‌سازی فعالیت‌های پاکبانان برای شهروندان و آموزش‌هایی که در این رابطه داشته‌اند بسیار تاثیرگذار و قابل پذیرش برای شهروندان بوده است.
به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان، در راستای ارتقای فرهنگ مدیریت پسماند در بین شهروندان، طرح استفاده از دانش‌آموزان به عنوان همیار پاکبان برای اولین بار در منطقه 3 شهرداری اصفهان به‌صورت آزمایشی به اجرا درآمد.
در این طرح با هماهنگی‌های به عمل آمده با یکی از مدارس ابتدایی منطقه، ابتدا 10 نفر از دانش‌آموزان انتخاب و آموزش‌های لازم در خصوص مباحث مدیریت پسماند(حفظ نظافت شهری، رعایت برنامه زمان‌بندی پسماندها «طرح زوج و فرد جمع‌آوری پسماند تر» تفکیک از مبدا و کاهش تولید شیرابه) به آنان ارائه شد و سپس به مدت 1 هفته(هر روز 2 ساعت) این گروه، همراه با مسئولان آموزش و پرورش مناطق، به درب منازل و مجتمع‌های مسکونی مراجعه کرده و توضیحات و آموزش‌های لازم را به شهروندان ارائه می‌کردند.
بنا بر این گزارش، پس از پایان این طرح آزمایشی، همیاران پاکبان با معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان دیدار داشته و از زحمات آنان تقدیر کردند.
احمدرضا مصور؛ معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان صبح امروز در دیدار با دانش‌آموزان همیار پاکبان ضمن تقدیر از این اقدام دانش‌آموزان اظهار داشت: در بحث فرهنگ‌سازی و آموزش فرهنگ شهروندی، مشارکت و همکاری انجمن‌های مردم‌نهاد در بیشتر اوقات تاثیرگذاری بیشتری از حرکت نهادها دارد.
وی در خصوص مشارکت و بهره‌گیری از توانمندی‌های انجمن‌های مردم‌نهاد گفت: مجموعه معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با توجه به دامنه گسترده فعالیت‌های خود اصولا از این دست فعالیت‌های تاثیرگذار بر فرهنگ شهروندی با هدف کاهش معضلات شهری و افزایش خدمت‌رسانی به مردم استقبال می‌کند.
مصور با اشاره به اینکه در حوزه‌های محیط زیستی بیش از هر چیز، نیازمند به فرهنگ‌سازی، آموزش و استمرار آن نیازمند هستیم تصریح کرد: این امر با اجرای برنامه‌هایی که به صورت مستقیم شهروندان را با مسائل و مشکلات حال حاضر آشنا کند، امکان‌پذیر خواهد بود.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه همیاران پاکبان طرحی جدید در راستای فرهنگ مدیریت پسماند می‌باشد، اظهار داشت: فعالیت همیاران پاکبان در حوزه فرهنگ‌سازی فعالیت‌های پاکبانان برای شهروندان و آموزش‌هایی که در این رابطه داشته‌اند بسیار تاثیرگذار و قابل پذیرش برای شهروندان بوده است.
مصور با اشاره به اینکه معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان به دنبال گسترش فعالیت‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ شهروندی و آموزش به شهروندان است اظهار داشت: با توجه به اینکه نتایج اولیه نشان‌دهنده تاثیرگذاری دانش‌آموزان بر روی شهروندان بوده است، تصمیم بر این داریم که این طرح را در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان به اجرا درآوریم و همیاران پاکبان را به مدلی جدید در حوزه فرهنگ شهروندی برای کشور معرفی کنیم.