کارشناسان دهیاریها و شهرداریهای 15 استان کشور در قزوین آموزش می بینند

یکشنبه 08 آذر 1394 ساعت 11:59
کارشناسان دهیاریها و شهرداریهای 15 استان کشور در قزوین آموزش می بینند
 حل مسائل و مشکلات روستاها با افزایش آگاهی های مردم

 مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین از برگزاری نشست آموزشی دو روزه کارشناسان آموزش دهیاریها و شهرداریهای 15 استان کشور در قزوین خبر داد. 

به گزارش پسماند ایران به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، کریم حبیبی انبوهی گفت: آگاهی جوامع محلی به ویژه مدیران روستایی نسبت به وظایف خود اساسی ترین گام در مسیر مدیریت روستا است و بدون اشراف و آگاهی نسبت به وظایف و مسوولیت ها در این حوزه مدیریت روستا موفق نخواهد بود.
وی درباره مدیریت پسماند و مقابله با بحران افزود: مشکل مدیریت پسماند و نیز ساماندهی ساخت و سازها در جوامع روستایی اقتضا می کند که مدیران محلی نسبت به این دو مقوله آموزش مستمر ببینند و لذا آموزش مدیریت پسماند و مقابله با بحران جزو اولویت های دفتر امور روستایی است.
حبیبی انبوهی اظهارکرد: بسیاری از مسائل و مشکلات روستاها با افزایش آگاهی های مردم و ارتقای سطح معلومات و دانش جوامع روستایی به راحتی مرتفع خواهد شد.
وی مدیریت پسماند روستاها را در گرو مشارکت مردم دانست و اضافه کرد: آموزش این مقوله در دستور کار مستمر و اولویت دار این دفتر قرار دارد.
حبیبی انبوهی با اشاره به وقوع بلایای طبیعی در استان قزوین و آسیب پذیر بودن مناطق روستایی بر ضرورت آموزش پیشگیری و مقابله با بلایای طبیعی تاکید کرد و گفت: در همین راستا سال گذشته آموزش مدیریت بحران برای دهیاران توسط این دفتر برگزار شده است و امسال نیز این دوره تداوم خواهد یافت.