تفکیک زباله های خشک از نیمه خشک با نصب مخازن ویژه در کاشان

دوشنبه 09 آذر 1394 ساعت 11:27
تفکیک زباله های خشک از نیمه خشک با نصب مخازن ویژه در کاشان
 فاز اول نصب مخازن طرح تفکیک از مبدا در کلیه معابر اصلی شهر اجرا شده و در صورت استقبال شهروندان به مرور گسترده تر خواهد شد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان گفت: تفکیک زباله های خشک از نیمه خشک با نصب 100 مخزن بازیافت ویژه پسماندهای خشک در معابر اصلی شهر کلید خورد.
به گزارش پسماند ایران، محمدحسین واحدیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مخازن ویژه بازیافت دارای حجم 660 لیتری به رنگ آبی با نشان ویژه پسماند خشک می باشد که در کنار مخازن سبز رنگ، ویژه زباله های نیمه خشک نصب شده است.
وی تاکید کرد: نصب مخازن ویژه پسماند خشک در معابر اصلی شهر، مجتمع های تجاری، فضاهای آموزشی، مراکز اداری و بلوک های آپارتمانی همچون شهرک خاتم الانبیا تعریف و اجرا شده است.
واحدیان افزود: این اقدام که در راستای اجرای طرح تفکیک از مبدا صورت گرفته بخشی از هزینه های جمع آوری و ساماندهی پسماند را کاهش خواهد داد.
وی حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از انتشار آلودگی های زیست محیطی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و افزود: با مدیریت صحیح پسماند و فرهنگ سازی طرح تفکیک از مبدا در جامعه شاهد کاهش حجم زباله های شهری و در نتیجه حفظ سرمایه های ملی و منابع طبیعی خواهیم بود.
واحدیان با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح فرهنگ عمومی شهروندان در زمینه پسماند افزود: درخواست ما از شهروندان تفکیک پسماندهای خشک و نیمه خشک از یکدیگر و قرار دادن آن در مخزن مربوطه است.
وی افزود: فاز اول نصب مخازن طرح تفکیک از مبدا در کلیه معابر اصلی شهر اجرا شده و در صورت استقبال شهروندان به مرور گسترده تر خواهد شد.