فعالیت مؤسسه پسماند شهرستان نور تسریع شود

دوشنبه 09 آذر 1394 ساعت 11:39
فعالیت مؤسسه پسماند شهرستان نور تسریع شود
معاون فرماندار نور گفت: با توجه به اخذ مجوز مؤسسه پسماند شهرستان نور، فعالیت این مؤسسه تسریع شود.

به گزارش پسماند ایران، سعید یزدانی ظهر امروز در جلسه مدیریت پسماند شهرستان نور، اظهار کرد: با اقدامات انجام‌ گرفته از سوی شهرداری نور در محل دفن زباله شهرستان، در حال حاضر شرایط نسبتاً قابل قبول است.
وی افزود: مشکل پسماند امروز یک امر فراگیر است و نه‌ تنها کشور ما بلکه بسیاری از کشورها نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و با توجه به شرایط اقلیمی کشور، به‌ ویژه در شمال کشور مشکل بیشتر محسوس است و سبب نگرانی‌هایی هم شده که شهرستان نور نیز از این امر مستثنی نیست، اما دقت مسئولان، به‌ویژه شهرداری توانست قدری از مشکل را کاهش دهد.
معاون فرماندار نور تصریح کرد: نفوذ شیرابه‌های محل دفن همواره خطر آلودگی محیط زیست و آب‌های زیرزمینی و حتی سطحی را افزایش می‌دهد و یک نوع تهدید محسوب می‌شود، در حال حاضر بر آورد دقیقی از میزان آلودگی وجود ندارد.
این مسئول به موضوع اخذ مجوز تأسیس موسسه پسماند شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اخذ مجوز و پیگیری‌های انجام‌ شده، هنوز درباره شروع فعالیت این موسسه اقدام جدی صورت نگرفت و گزارشی ارائه نشده است.
یزدانی خواستار تشکیل جلسه فوری با حضور شهرداران پنج شهر شهرستان نور و سه بخشدار این شهرستان برای تشکیل موسسه پسماند و فعال‌سازی آن در شهرستان، برای کاهش مشکلات شد.
وی با تأکید بر تسریع فعالیت این موسسه، گفت: اگرچه نگاه به زباله باید نگاه سودآوری و درآمدی باشد، اما در حال حاضر با وضعیت فعلی نگاه سوداگری منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

منبع :  خبرگزاری فارس