بستکی ها سه برابر متوسط دنیا زباله تولید می کنند

شنبه 14 آذر 1394 ساعت 03:09
 بستکی ها سه برابر متوسط دنیا زباله تولید می کنند
شهردار بستک از تولید سه برابری زباله نسبت به متوسط دنیا توسط شهروندان بستکی خبر داد.


به گزارش پسماند ایران ، محمد جلالی شهردار بستک گفت: متوسط استاندارد تولید زباله دردنیا نیم کیلوگرم برای هر نفر در یک شبانه روز می باشد که این میانگین در کشور ما هفت دهم و در شهر بستک یک ونیم کیلوگرم می باشد .
وی افزود: در هر شبانه روز 18 تن زباله توسط عومل شهرداری در سطح شهر جمع آوری می شود که مقدار آن با توجه به جمعیت شهر بستک بسیار زیاد است .
جلالی بیان کرد : درسال 93 جهت پسماند زباله ها 650 میلیون تومان هزینه شده است که باتوجه به ماده 8 قانون مدیریت پسماند می بایست مدیریت شهری کل هزینه پسماند را ازشهروندان حقیقی و حقوقی دریافت نماید. وی اظهار کرد : درسال 93 فقط 50 میلیون تومان توسط شهروندان و اصناف محترم به عنوان قبوض پسماند پرداخت شده است که رقمی بسیار ناچیز نسبت به هزینه ای است که در این امر صورت گرفته است .
جلالی تصریح کرد: هزینه های پسماند شامل هزینه تنظیف، جمع آوری وحمل زباله، خرید تجهیزات و ادوات بوده است . شهردار بستک خاطر نشان کرد: تولید سه برابری زباله نسب به دنیا و تقریبا دو برابری نسبت به کشور و پرداخت ناچیز هزینه پسماند، یک چالش بزرگ برای شهرداری بستک می باشد که مردم باید در این امر شهرداری را با کاهش تولید زباله و پرداخت به موقع این هزینه ها یاری رسانند.

 

منبع : شبکه اطلاع رسانی راه دانا