روزانه 110 تن زباله در بیرجند تولید می شود

یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 02:48
روزانه 110 تن زباله در بیرجند تولید می شود

در هشت ماهه امسال 27 هزار و 60 تن زباله در سطح شهر بیرجند جمع آوری و دفن شده است.

 معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند با بیان اینکه روزانه 110 تن زباله در مرکز خراسان جنوبی تولید می شود، گفت: حجم بیشتر زباله ها تر است، که 20 درصد آن قابل تفکیک است. 

حسن خانزاد  افزود: در هشت ماهه امسال 27 هزار و 60 تن زباله در سطح شهر بیرجند جمع آوری و دفن شده است.
وی با بیان اینکه سه هزار و 650 سطل زباله مکانیزه در شهر نصب است، گفت: 11 ماشین پرس مکانیزه، هفت دستگاه نیسان و 47 نیروی خدماتی کار جمع آوری زباله را از سطح شهر انجام می دهند.
وی به سوله پردازش زباله در بیرجند اشاره کرد و افزود: این سوله با هدف کاهش تولید زباله و حفظ منابع طبیعی در محل دفن زباله در حال ساخت است که تا پایان آذر ماه جاری نصب و به زودی مسقف کردن آن انجام می شود. خانزاد ادامه داد: با بهره برداری از این سوله تفکیک زباله در کمترین زمان انجام خواهد شد و حجم زباله های تر و نیز هزینه های بهداشتی دفن زباله کاهش خواهد یافت.
وی از اجرای طرح تولید ورمی کمپوست از زباله های تر خبر داد و یادآور شد: با اجرای این طرح بیش از نیمی از زباله های تولید شده کاهش می یابد.
وی ادامه داد: همچنین با اجرای طرح تولید ورمی کمپوست هزینه های جمع آوری، حمل و نقل و دفن زباله های تر کاهش می یابد، آلودگی محیط زیست ناشی از زباله ها از بین می رود.
شهرستان بیرجند بر اساس آخرین سرشماری رسمی در سال ۱۳۹۰ افزون بر 230هزار نفر دارد که حدود 180هزار نفر آن در شهر بیرجند سکونت دارند و وسعت شهرستان سه هزار و 949 کیلومتر مربع است.