تولید زباله در قزوین کاهش یابد

یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 11:28
تولید زباله در قزوین کاهش یابد
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: تولید زباله باید با آموزش دادن به شهروندان قزوینی کاهش یابد.

به گزارش پسماند ایران، فاطمه اشدری در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که صبح امروز در تالار اجتماعات مردمی این شورا برگزار شد، اظهار کرد: افزایش حجم تولید زباله منجر به کاهش سلامت شهروندان قزوینی می‌شود، لذا باید کاهش یابد.
وی افزود: ارائه آموزش به شهروندان قزوینی در کاهش تولید زباله تأثیر چشمگیری خواهد داشت.
رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: سازمان‌های شهرداری قزوین از جمله مدیریت پسماند و فرهنگی و ورزشی در رابطه با آموزش شهروندان قزوینی و فرهنگ‌سازی کاهش تولید زباله اقدامات خوبی را انجام داده‌اند.
اشدری اضافه کرد: در این راستا باید شرکت پردازش پسماند نصر محمدآباد نیز اقدامات مفیدی را انجام دهد تا شاهد کاهش بیشتر تولید زباله در شهر قزوین باشیم.
وی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا مردم تشویق شده و زباله کمتری تولید کنند، همچنین برای تفکیک زباله تر از خشک همت کنند؛ تحقق این مطلب منجر به آسان‌تر شدن بازیافت زباله‌ها می‌شود.
رئیس کمیسیون شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین نیز گفت: فرهنگ‌سازی درباره کاهش حجم تولید زباله‌ها و پسماندها باید در دستور کار مسئولان مربوطه باشد.
محمدرضا صدیقی با بیان اینکه کاهش تولید زباله ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد،‌ ادامه داد: در این زمینه افزایش مشارکت مردم می‌تواند نتایج ارزشمندی را داشته باشد و مسئولان را در کاهش تولید حجم زباله کمک کند.
وی با بیان اینکه کاهش حجم تولید زباله‌ها و پسماندها یکی از مباحث اساسی شهر قزوین است، خاطرنشان کرد: همه نهادها از جمله شورا باید با اجرای برنامه‌های مختلف تلاش کنند تا این موضوع و تفکیک زباله خشک از تر به خوبی صورت گیرد. عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: برای کاهش تولید زباله باید مردم را برای کم کردن تولید پسماند هدایت کرد که در این راستا بازدید قشرهای مختلف مردم به صورت گروهی از سایت پسماند محمدآباد می‌تواند تأثیرگذار باشد.
صدیقی خاطرنشان کرد: شهروندان قزوینی با بازدید از این سایت می‌توانند در جریان وضعیت تولید زباله قرار گیرند و انگیزه خود را برای کاهش تولید زباله افزایش دهند.

 

منبع : خبرگزاری فارس