تفکیک زباله از مبدأ با مشارکت بخش خصوصی در شهرضا انجام می‌شود

دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 04:52
تفکیک زباله از مبدأ با مشارکت بخش خصوصی در شهرضا انجام می‌شود
جمع آوری و حمل زباله‌های شهری به عنوان یکی از وظایف رایج و مهم شهرداری ها است.

 

معاون خدمات شهری شهرداری شهرضا گفت: در گذشته بازیافت در مبدأ و مقصد انجام می‌شد اما با پایان یافتن قرارداد پیمانکار بازیافت تنها در مبدأ انجام می‌‌شود و در این راستا آموزش چهره به چهره افراد برای تفکیک زباله در شهرستان آغاز شده است.
به گزارش پسماند ایران، حسنعلی انصاری در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان شهرضا، اظهار کرد: جمع آوری و حمل زباله‌های شهری به عنوان یکی از وظایف رایج و مهم شهرداری ها است.
وی با اشاره به اینکه امروزه از زباله‌های شهری به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود و مدیریت آن مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است، افزود: این دور ریزهای بی ارزش با تغییر نگاهی ساده می توانند به عنوان یکی از منابع درآمد پایدار شهری تبدیل شده و منشاء بخشی از توسعه یافتگی شهری شوند.
معاون خدمات شهری شهرداری شهرضا گفت: دفن اصولی و مدیریت تفکیک پسماند از مبدا می تواند تهدیدهای متعددی را از حوزه سلامت شهروندان حذف کند و از مواردی همچون نفوذ شیرابه زباله های شهری به سفره های آب زیرزمینی و پراکندگی بقایای زباله هایی که به شیوه اصولی دفن نشده در میط زیست جلوگیری کند.
وی بیان کرد: در گذشته بازیافت در مبدأ و مقصد انجام می‌شد اما با پایان یافتن قرارداد پیمانکار بازیافت تنها در مبدأ انجام می‌‌شود و در این راستا آموزش چهره به چهره افراد برای تفکیک زباله در شهرستان آغاز شده است.

منبع : شهرضانیوز