هزینه دو میلیاردی جمع آوری زباله در کرمان

یکشنبه 02 اسفند 1394 ساعت 17:16
هزینه دو میلیاردی جمع آوری زباله در کرمان

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: سالانه 2میلیاردتومان توسط شهرداری کرمان صرف جمع آوری زباله وتفکیک آن می شود.


به گزارش پسماند ایران به نقل از  روابط عمومی شهرداری کرمان، محمدرضا محمدرضاخانی در جمع شهرداران محله در فرهنگسرای کوثر با اشاره به معضل جمع آوری و حمل زباله در شهر کرمان گفت: شهرداری کرمان بابت جمع آوری، حمل و تفکیک زباله در طول روز سالانه دو میلیارد تومان هزینه می کند، در حالی که با فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان این هزینه می تواند صرف امور عمرانی شود.
وی با بیان این که شهرداران محله، بیش از دیگران به فکر شهر خود بوده و بدون چشمداشت، برای امور شهری وقت می‌گذارند اظهار کرد: کاش همه شهروندان کرمانی مانند شهردار محله ها نسبت به شهر حساس و پیگیر شوند.
معاون خدمات شهری شهرداری کرمان از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در مناطق چهارگانه شهر کرمان خبر داد و افزود: این طرح تاکنون با همراهی شهروندان در 80 درصد منطقه یک شهری کرمان اجرا شده و مناطق دیگر نیز در نوبت اجرا هستند.
وی به اجرای طرح آموزش محله به محله و مساجد اشاره و تاکید کرد: علاوه بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق رسانه ها، گفتگوی چهره به چهره نیز در دستور کار شهرداری کرمان قرار گرفته است.
محمدرضاخانی با بیان این که امروزه از زباله، به عنوان طلای کثیف نام برده می شود خاطرنشان کرد: در همین شهر عده ای از جمع آوری و فروش زباله ها ارتزاق می کنند.
معاون خدمات شهری شهردار کرمان همچنین از واگذاری کارخانه بازیافت و جمع آوری زباله به بخش خصوصی در آینده ای نزدیک خبر داد